אל תאמינו להן

אל תאמינו להן
הן לא אומרות את האמת

על מי אני מדברת?…על המחשבות כמובן! מחשבות הן שחקניות ראשיות בהצגה של חיינו. כל פעם, אחת אחרת תופסת את קדמת הבמה, מתלבשת במלבושים אותנטיים, מתרגלת אמירות נוגעות ללב, משתמשת במניפולציות רגשיות…וכמו כל שחקן טוב, מטרתה לייצר דרמה משכנעת, עסיסית, מרגשת, שתביא לה את הפרס המיוחל: עוד דרמה, עוד הצגה.

טוב, זה יכול היה להיות בסדר אם זה היה מוגבל למנוי מסודר. כמו בכל תאטרון טוב, יש מנוי, ומתוכו בוחרים את ההצגות הטובות…לא חייבים את כולן וגם לא כל הזמן.
אלא ש…המנוי להצגה של חיינו הוא יומיומי, קבוע, מתמשך וכולל סופי שבוע וחגים.
אז כך, כל פעם מחדש, כל יום, כמה פעמים ביום, בעצם המון פעמים ביום, עוברת בסביבה איזו גברת מחשבה ושוב תופסת את הבמה ושוב משמיעה ושוב, ושוב, ושוב…העיקר שהדרמה תימשך.
לפי המחקרים כששים אלף מחשבות עוברות במוחנו בכל יום. ששים אלףףףף…נכון שחלק מהמחשבות הן לא כאלה יצרניות דרמה, אבל, הן גם פחות שכיחות.
רוב מחשבותינו הן קבועות, אותן מחשבות שחשבנו אתמול ושלשום ולפני שלשום…ורוב מחשבותינו הן, איך לומר, לא מהסוג החיובי והמעודד במיוחד. אז כל גברת מחשבה שלילית, שתופסת את הבמה, מתחילה לזרות ולפזר את מולקולות הדרמה והרעל אל כל חלקי הגוף, הנפש והרוח. מצב הרוח נעשה עכור וירוד, הפיזיולוגיה שלנו מושפעת ומגיבה בהתאם, אנחנו מתכווצים, אנחנו חלשים, המערכת החיסונית נחלשת ובאורח "פלא" מגיעות עוד ועוד מחשבות מאותו סוג…עוד דרמות, עוד הצגות מהסוג הירוד והלא איכותי.
הבנו את הדינמיקה…..נכון? אז, מה עושים?

קודם כל, אל תאמינו להן. הן לא אומרות את האמת, בכל אופן לא תמיד אומרות את האמת…אנחנו כל כך רגילים להאמין שהמחשבות שלנו נכונות, אמיתיות, מדוייקות וכו' עד כדי שאנחנו מגיבים להן אוטומטית בלי להטיל ספק. כמה פעמים קרה שהאמנו למחשבה שלנו, הגבנו בהתאם לה ואז, לפדיחתנו הרבה, התברר לנו שגברת מחשבה הצליחה לשטות בנו כהוגן.

המחשבות שלנו לא תמיד מספקות לנו תמונה מדוייקת של המציאות. למעשה, המחשבות השליליות שלנו, כמעט תמיד, לא מספקות תמונה מדוייקת. המחשבות השליליות שלנו הן סרט ישן ושחוק, שרץ שוב ושוב ושוב, חוויה אחת מפעם..התרשמות אחת מפעם שהביכה אותנו..הכאיבה לנו ו..זהו. זה תקוע במערכת. כל פעם שאיזשהו גוון קל שבקלים של רגש דומה, או חוויה לא נעימה, והנה שוב נלחץ הכפתור האוטומטי. גברת מחשבה שלילית שוה תופסת את קדמת הבמה.

אל תאמינו להן! אל תאמינו! זו סחורה ישנה שפג תוקפה! זה הצעד הראשון בדרך אל האושר…

יש היום מספר שיטות אימון וטיפול שעיקרן הטלת ספק במחשבה. אני אוהבת לקרוא להן "אומנות הטלת הספק". זו אכן אומנות ומיומנות נרכשת, שמניבה תוצאות נפלאות. במאמרים הבאים, אביא עוד מידע מתחום אומנות קסום ומרפא זה.

עד אז, גברת מחשבה שלילית תזוהה ברגע שתופיע ותזכה בדיוק ליחס שמגיע לה…לא מאמינים לה יותר, מטילים בה ספק, מערערים, עושים פוטושופ למחשבה.

התחל שיחה
1
ריקי ניר - אימון וטיפול הוליסטי
היי, איך אפשר לעזור?